Skip to main content

Wany Hasrita - Rintihan Rindu (Official Lyric Video)

Comments

Popular posts from this blog

TUHAN,AKU LEMAH

Sejak kejadian, peristiwa 17 Julai 2015, tiada lagi nikmat tidur lena bagiku. Tiada lagi hari minggu bermakna buat diriku, tiada lagi senyum keikhlasan dariku, tiada lagi bahagia sejati dalam hidupku. Aku hanya hidup dalam kepura-puraan manusia yang hari-hari menabur janji setiap saat setiap waktu setiap ketika. Ketika dia sentiasa memberi kata-kata semangat yang tidak pernah putus. Tapi kenapa....kenapa kau hancurkan hidup aku dan keluarga aku, dan Tuhan terus melayakkan diri kau untuk terus hidup bahagia , malah lebih bahagia dari dahulu. Istidrajkah? Atau Allah ingin menguji kau di saat kau bahagia. Dan tegar kau biarkan aku hidup berteman airmata tanpa belas dan kasihan. Kau biarkan anak-anak kecil yang dahaga kasih sayang bertepian seperti tiada perasaan.. Tuhan...dimana takdirmu untuk hamba Mu yang hina ini? Mengapa kau kurniakan hati aku selembut ini? Mengapa kau letakkan diriku bersama insan2 yang terus menghina dan menzalimi aku. Aku tahu di saat aku menzalimi dir

ADAKAH ALLAH MASIH SAYANGKAN AKU ?

  ADAKAH ALLAH MASIH SAYANGKAN AKU ? " Adakah Allah masih sayangkan aku ? Adakah Allah masih memandang aku ?"  Pernah tak kita tanya soalan ini pada diri kita ? Pernah tak kita terfikir yang selama ini Allah sentiasa menyanyangi kita ? Tepuk dada tanya iman. Apa bukti Allah masih sayngkan kita ? Buktinya ialah . . . *Jeng. Jeng. Jeng.* Buktinya ialah Allah berikan kita ujian. Okay ! Kita selalu sedih atau rasa geram bila Allah datangkan ujian pada kita. Jarang kita pandang ujian yang Allah berikan itu dengan padangan yang positif. Selalunya kita akan pandang ujia yang Allah berikan itu sebagai satu bebanan sehingga kadang-kadang terlintas dekat hati ini perasaan buruk sangka pada Al-Khaliq kita. Haihhh. Astaghfiruhalazim ! ' Ya Allah ! Beratnya ujian yang kau berikan kepada aku ini. Aku tak mampu untuk tempuhi ujian ini. '

Perginya Seorang Teman

Perginya seorang teman Syed Rahman Fauzan, seusia, teman kerja tapi berlainan kerjaya, pernah begurau kata bersama, pernah makan minum bersama, ingat pd senyuman dan suaranya, wp tidak serapat mana, tapi keramahannya menjadi teman2 senang bersamanya. Sempat mengirimkan sebuah ayat2 Yasin sempena pemergiannya di pejabat di awal pagi sebelum staff lain sampai. Semoga roh mu di tempatkan di kalangan org2 yang diredhai Allah SWT . Al Fatihah Setiap makhluk yang bermula pasti akan berakhir. Setiap yang bernyawa tetap akan mati. Cuma saat-saat kematian itu sahaja tidak diketahui. Firman ALLAH yang bermaksud: " Dan tidak ada satu diri akan mati melainkan dengan izin ALLAH pada suatu waktu yang telah ditentukan. Dan barangsiapa yang berkehendakkan ganjaran dunia Kami (ALLAH) akan beri padanya. Dan barangsiapa yang berkehendakkan ganjaran akhirat, Kami (ALLAH) akan beri padanya. Dan akan Kami (ALLAH) berikan pembalasan yang baik bagi orang yang bersyukur iaitu orang yang